Studiu Distributie Oltenia: Oltenii sunt mai interesati de energie si sustenabilitate decat restul tarii si pun protectia mediului in topul subiectelor de interes.

Un nou studiu realizat de Distributie Oltenia arata ca, desi romanii vorbesc tot mai des despre energie si sustenabilitate, termenul ESG ramane foarte putin cunoscut. Jumatate dintre oameni nu a auzit niciodata de acest termen. Doar 16% dintre respondenti stiu ce inseamna acest concept folosit la nivel international pentru a evalua impactul companiilor asupra mediului, societatii si guvernantei.

Oltenia, mai conectata la temele de energie si sustenabilitate

In judetele unde activeaza Distributie Oltenia (Arges, Dolj, Gorj, Mehedinti, Olt, Teleorman si Valcea), deschiderea catre aceste subiecte este mai mare decat la nivel national.
• 40% dintre locuitorii din regiune se informeaza direct din comunicarile companiilor energetice – un procent semnificativ peste media nationala (28%).
• Aproximativ 70% sunt interesati de actiunile companiei in domeniul ESG, cu 10 puncte procentuale peste nivelul national.
• Protectia mediului este o preocupare mai puternica in Oltenia: 58% dintre respondenti reduc consumul de energie din responsabilitate ecologica, fata de 51% la nivelul intregii tari.

Romanii vor sustenabilitate, dar inca tatoneaza terenul

• 68% declara ca sunt familiarizati cu ideea de sustenabilitate, insa doar un sfert o aplica in mod constant in viata de zi cu zi.
• Desi interesul pentru energie si mediu este in crestere, aproape jumatate dintre romani nu au discutat niciodata despre ESG.
• 1 din 3 romani vorbeste rar sau deloc despre teme legate de sustenabilitate, iar 10% nu se informeaza deloc.
In practica, sustenabilitatea este prezenta in gesturi simple: 83% sting luminile sau scot aparatele din priza, iar 55% aleg mersul pe jos sau transportul public pentru a reduce consumul de combustibil.

Ce ii motiveaza pe romani sa fie mai atenti la consumul de energie?

Reducerea costurilor ramane principalul impuls (85%), insa jumatate dintre romani spun ca protejarea mediului este la fel de importanta. Unii sunt insa descurajati: 36% considera ca ar avea nevoie de resurse financiare suplimentare pentru a investi in eficienta, iar 1 din 10 nu gaseste suficiente informatii clare.

ESG – un termen cu rezonanta globala, dar slab cunoscut in Romania

Desi ESG a devenit limbajul standard al companiilor din intreaga lume, aproape jumatate dintre romani nu au auzit niciodata de acest acronim. 29% nu stiu ce legatura are cu domeniul energiei, iar cei mai multi il asociaza cu investitiile in surse verzi si eficienta energetica.
Presa online ramane principala sursa de informare (51%), urmata de televiziune (47%) si retele sociale (41%).

Distributie Oltenia: „Adaptam proiectele noastre la nevoile reale ale comunitatilor”

„Rezultatele studiului ne arata cum privesc romanii sustenabilitatea si ce asteptari au de la noi. Pe baza lor, putem adapta si mai bine initiativele pe care le derulam: de la programele pentru formarea tinerilor electricieni si investitiile in modernizarea retelei, pana la masurile de siguranta pentru angajatii din energie si proiectele care ii ajuta pe consumatori sa se alinieze la toate schimbarile care vin cu tranzitia energetica. Pentru noi, este important ca tot ceea ce facem sa raspunda nevoilor reale ale oamenilor si sa contribuie, in mod responsabil, la dezvoltarea sustenabila a sectorului energetic.” – Angelica Barbu, Chief Administration Officer, Distributie Oltenia.
Initiativa face parte din directia strategica a companiei de a traduce concepte complexe pe intelesul publicului, pentru a sprijini comunitatile in procesul de tranzitie energetica.
Studiul a fost realizat prin platforma iVox Research, intre 8–24 noiembrie 2025, pe un esantion de 1.970 de respondenti, prin metoda CAWI.


Departamentul PR, Comunicare Interna & CSR
Distributie Oltenia